fredag 13 december 2013

Orolig

Även om jag inte har någon tidigare erfarenhet så börjar jag misstänka att jag misslyckats med Habanero.

I den äldre frökuvösen, till höger,  har så gott som alla frön grott, förutom Habaneron.

Det har nu gått två månader (tomaterna i den nya kuvösen har redan grott) så man undrar ifall temperaturen var/är fel eller ifall man skulle ha förblött fröna i salpeter eller ifall leverantören av fröna har skojat med en...


Dottern fick idag ett par sticklingar att vårda (körsbärstomat och snackpaprika). 
Ska bli intressant att se hur det experimentet lyckas. Jag ska "övervaka" i smyg ;)
Och så ska jag ställa lampan att tända samtidigt som väckarklockan så kanske hon vaknar "lättare".

I bästa fall kan jag entusiasmera flera så att jag så småningom får access till chilibastun. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Chilifrön brukar ta mycket längre tid på sig att gro än tomatfrön. Dom är mycket svårare och kräver mer värme för att komma igång. Endel sorter tar längre tid än andra också.

    SvaraRadera
  2. Har förstått att habaneron skulle ta längre tid än de andra, men över två månader?! Flyttade dem till ett varmare ställe. Hoppas att fröna inte ruttnat..

    SvaraRadera