lördag 28 december 2013

Läropeng

Skit! Verkar som jag haft de nya tomatplantorna för länge på toapapper i kuvösen. Jag misslyckades med ca hälften. Rötterna gick av när jag skulle flytta dem till bubblaren.

Nå, jag har fortfarande kvar coopgroddar jag kan fylla upp med. Märkligt att dessa klarar flytten bättre (och att de fortfarande är vid liv) även om de är en månad äldre.


Misslyckandet visar sig redan efter några timmar när bladen skrumpnar bort
Nästa gång planterar jag frön direkt i stenullskuberna så får jag se hur det går.

De två jag planterade i jord "växer så det knakar". Bytte till större krukor idag.


Faktum är att den längst till vänster och den lilla grodden som syns till höger, i bubblaren, kommer från samma batch som såddes i november. Skillnaden är att den till höger stått i vanligt vatten på hushållspapper tills idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar