söndag 7 september 2014

Tomat

Begrundar mitt tillkortakommande som tomatodlare.
Skyller i första hand på bristande erfarenhet och andra hand på avsaknad av riktigt växthus.

En sak är i alla fall säker: Blir det några flera försök så kommer jag att satsa mera på kvalitet än kvantitet.

En Brandywine verkar det bli iaf



Det som verkar trivas bäst är min vildvuxna prydnadschili...



Har även en nerklippt version på jobbet.


Denna trivs jättebra, den blommar kraftigt, på den sida som inte synns, som stått mot ljuset. 

Borde nog pollinera dagligen för blommorna faller av under helgerna när det blir varm och den inte får tillräckligt med vatten




1 kommentar:

  1. Jag lyckades ganska bra med mina frilandstomater i år. Det blev lite för varmt i växthuset i Juli. Men jag drev upp frilandstomaterna i växthus och planterade ut dom i Juni bör sägas.

    SvaraRadera