fredag 9 maj 2014

Höstväder

Med facit i hand skulle jag inte ha grott tomatfröna så tidigt. Nu blir jag förmodligen tvungen att börja toppa dem ifall inte värmen infinner sig snart för nu har alla nått takhöjd. Ut kan jag inte flytta dem för då fryser de bort i höstvädret. Något växthus har jag inte lyckats åstadkomma heller.

Vad som felas de märkliga paprikorna på jobbet har jag fortfarande inte greppat. Vardera har de en frukt, blommorna faller av efterhand och den mittersta med de märkliga bladen ser för övrigt allmänt märklig ut. Nu har jag försökt börja reglera ljusinsläppet/värmen meddelst persienner. Kan ju tänkas att de får för varmt om dagarna. Speciellt under helgerna när ventilationen är avstängd.


1 kommentar:

  1. Blommorna ramlar av om dom inte blir pollinerade..Kan de va de ?

    SvaraRadera